Lucia Gavrilita – Sănătate'n Verde Viu

Ce trebuie să știi despre hrana vie (RAW)

Expresia de hrana vie, conceptul RAW, face referire la faptul de a-ţi consuma alimentele şi hrana în starea sa naturală, fără gătire termică (la o temperatură mai mare de 38-40 de grade Celsius). Prin aplicarea căldurii asupra alimentelor, structura lor moleculară este modificată, iar, de exemplu, grăsimile nesaturate se transformă în grăsimi saturate şi chiar în anumiţi compuşi nesănătoşi, toxici şi cancerigeni.

Din cele mai vechi timpuri oamenii mâncau ceea ce natura le oferea, în stare crudă. Cu timpul, odată cu evoluția omului, a apărut procesarea termică a hranei și ulterior chiar procesarea chimică a alimentelor. Odată cu procesarea alimentației se pierd anumiți nutrienți și alții sunt transformați în toxine. Se considera că procesarea termică ar trebui facută acelor alimente cu risc de infectare, cum ar fi carnea, ouăle, etc.

 

Naturopatul Robert Morse este de părere că o alimentaţia cu adevărat sănătoasă care este în măsură să menţină sănătatea organismului şi nu boala, este acea alimentaţie alcătuită preponderent din hrana vie (aproximativ 80%), iar restul alimente gătite uşor, însă de origine vegetală.

Deasemenea, dr. T. Colin Campbell, în urma multitudinii de studii efectuate atât de el, cât şi de colegii lui, a ajuns la concluzia că alimentaţia cea mai potrivită consumului uman este cea alcătuită doar din vegetale, cu timpul a ajuns să adopte şi el (împreună cu întreaga lui familie) o astfel de dietă, iar acum după 15 ani de hrană vegetală, afirmă că “Din punct de vedere fizic stau mult mai bine decât la douăzeci şi cinci de ani.”

Ce sunt enzimele?

Alimentele neprelucrate termic conțin așa-numitele „enzime“. Acestea sunt principalii catalizatori ai tuturor reacțiilor chimice din corpul nostru. Enzimele determină digestia, detoxifierea, imunitatea și procesele metabolice și regeneratoare. Acestea ajută procesul digestiv și trebuie să provină din mâncarea pe care o consumăm.

Enzimele prezente în  hrana vie îţi asigură energia zi cu zi. Enzimele constituie elementele indispensabile vieţii. Fără aceste enzime, aproape nici o reacţie nu ar avea loc în interiorul corpului nostru. Descompunerea alimentelor în vitamine, minerale şi toţi nutrienţii esenţiali corpului nostru are loc cu ajutorul enzimelor, care se regăsesc doar în structurile vii, atât în corpul nostru viu, cât şi în vegetalele vii. Astfel consumarea hranei vii, nepregătite termic, abundă în enzime. În schimb, căldura distruge enzimele prezente în hrană. Enzimele sunt absolut indispensabile vieţii organismului nostru, datorită proprietăţilor de catalizatori.

Noţiunea de enzimă provine din grecescul zymosis şi înseamnă un ferment. Enzimele sunt structuri proteice fără de care celule vii nu pot înfăptui reacții complexe într-un timp scurt, la temperatura mediului înconjurător. Ele catalizează reacțiile biochimice din organism, avînd un rol esențial în biosinteza și degradarea substanțelor din materia vie, întîlnindu-se în toate organismele animale, vegetale și în microorganisme, mai fiind denumite din această cauză biocatalizatori.

 Aşadar, enzimele sunt nişte fermenţi sau drojdii naturale produse doar de către celulele vii, care  intervin în numeroase reacţii biochimice, îndeplinind rolul de biocatalizatori. Activitatea enzimatică este una dintre însuşirile esenţiale ale materiei vii, iar hrana vie, nepreparată terminc abundă în aceşti fermenţi naturali.

Fără enzime , procesele biochimice s-ar desfășura cu viteze foarte mici. Aşa este şi în cazul unei alimentaţii sărace în hrană vie, digestia este mult îngreunată şi se desfăşoară foarte greu, de aceea apare, de cele mai multe ori constipaţia şi diverse probleme intestinale.

Digerarea unei mâncări sau a unui aliment necesită şi absoarbe o mare cantitate de energie, însă nu şi atunci când hrana pe care tu o consumi este vie şi plină de enzime.

În prezenţa hranei vii, corpul tău nu va mai trebui să îşi consume energia descompunând alimentele pentru a-şi extrage nutrienţii necesari, ci enzimele care însoţesc această hrana vie vor face această muncă în locul corpului tău. Ce înseamnă acest lucru? … că tu vei beneficia de energie în orice moment al zilei şi nu te vei mai simţi niciodată oboseala sau moleşeala şi starea de somnolenţă imediat după ce îţi serveşti masa. Sună interesant, nu-i așa?

De ce nu orice “cruditate” poate fi interpretată ca fiind o hrană vie?

Răspunsul e simplu!

Hrana vie vizează, în special, doar acele alimente care poartă în ele energia vieţii.

Alimentele vii pentru sănătatea ta!

Lista alimentelor vii recomandate pentru un stil de alimentație sănătos, raw vegan este una foarte vastă și cuprinde o multitudine de semințe, germeni, vlăstari, verdețuri, legume, fructe, superalimente (cum ar fi algele marine spirulina și chlorella).

Germenii și vlăstarii, în special cei obținuți în casă, cruzi, vii, reprezintă o sursă extraordinară de vitamine, dar și de substanțe active, enzime și energie! Nutriționistul Steve Meyerowitz a descris vlăstarii și germenii ca fiind o hrană suficient de concentrată pentru a produce un beneficiu terapeutic. Potrivit lui, cantitatea de vitamin și nutrienți care se găsește în 2,5 kg de vegetale o putem lua din doar 50 de ml de suc de vlăstari, stors prin presare la rece și consumat imediat după ce a fost obținut.

Semințele conțin toate elementele nutritive pentru a dezvolta o noua viață. Așadar sunt foarte consistente și hrănitoare, se recomandă să le adăugați la salatele de crudități sau să faceți sosuri din ele. Înainte de a fi consummate acestea trebuiesc neapărat hidratate între 2-12 ore.

Fructele proaspete, consumate în stare crudă, după o spălare sub jet de apă rece, sunt foarte utile organismului și sunt recomandate cel putin doua fructe consumate zilnic. Dacă nu le preferați în starea lor integral, le puteți adăuga în smoothie-uri pentru un gust plăcut și preferat de întreaga familie.

Frunzele verzi și plantele sălbatice, sunt alimente bogate în clorofilă. Clorofila din frunze este cel mai puternic catalizator și este responsabilă de oxigenarea celulelor, fapt care le face rezistente la miile de lovituri zilnice din partea radicalilor liberi. Clorofila este considerată a fi elixirul vieții și are o imensă listă de proprietăți benefice corpului omenesc.

Legumele sunt deosebit de hranitoare, reprezentând o sursă importantă de vitamine și minerale. Salatele de legume ar trebui consumate zilnic. În acestea se pot adăuga germeni si semințe.

Algele sunt deosebit de sănătoase și conțin cele mai importante substanțe pentru menținerea sănătății sistemului nervos. Algele verzi, spirulina și chlorella – toate acestea aduc organismului un aport de nutrienți care se găsesc rar în restul alimentelor “terestre”.

Alimentele „vii“ cresc vitalitatea, întăresc sistemul imunitar, reglează greutatea și încetinesc procesul de îmbătrânire celulară.

Așadar, alegeți alimentele proaspete, neprocesate, de sezon și consumați-le cât mai repede pentru a evita pierderea nutrienților.

Sursele pentru acest articol este experiența de peste 11 ani de alimentație vie 🙂

Surse web: https://multicrudi.ro/cat-de-importanta-este-hrana-vie-in-mentinerea-sanatatii-tale/

https://jurnalul.antena3.ro/viata-sanatoasa/trup-minte-suflet/hrana-vie-pentru-sanatate-126318.html

https://good-days.ro/articole/sanatatea-sta-in-celule

https://healthy.kudika.ro/articol/healthy~dieta-alimentatie/17027/hrana-vie-7-alimente-vii-pentru-o-sanatate-desavarsita.html

https://viataverdeviu.ro/hrana-vie-ofera-beneficii-multiple

http://simplitao.ro/hrana-vie-si-sanatatea/