Lucia Gavrilita – Sănătate'n Verde Viu

Reguli importante pentru combinarea corectă a alimentelor

 ”Nutriția sănătoasă înseamnă selecția, prepararea și combinarea alimentelor astfel încât să ne asigurăm o stare de bine fizică atât pe termen scurt cât și pe termen lung.”

Tot mai frecvent sunt întrebată despre combinarea  corectă a alimentelor. Acest fapt vorbește despre faptul că persoanele sunt mai responsabile și mai conștiente de faptul că pentru o alimentație sănătoasă nu este suficient să consumăm alimente sănătoase, bio sau nutritive.

36028577_2586610758031692_6771111208813592576_n  O alimentație sănătoasă implică și combinația corectă a alimentelor consumate.  În caz contrar, mâncarea ajunge în intestin incomplet digerată, intră în putrefacție și poate să ramână blocată acolo ani de zile. Ca urmare, se acumulează substanțe toxice, se dezvoltă un mediu perfect pentru dezvoltarea bacteriilor și paraziților intestinali, se formează placa mucoidă care stă în intestinul unui om chiar și 10 ani și împiedică definitivarea procesului de metabolizare expunând corpul diverselor probleme de sănătate cum ar fi: indigestie, constipații  sau dizbacterioză, paraziți intestinali, candidoză , alergie, boli de piele și în final – cancer.

Placa mucoidă poate fi eliminată, de obicei, prin metode de detoxifiere. Au fost făcute multe studii privind alimentația și combinarea corectă a alimentelor, însă una e cert: ”Nutriția sănătoasă înseamnă selecția, prepararea și combinarea alimentelor astfel încât să ne asigurăm o stare de bine fizică atât pe termen scurt cât și pe termen lung.” (Cristian Margarit, speaker la conferințe despre viața sănătoasă, nutriționist, România). Așadar ce trebuie să știm:

Ce se întâmplă în stomac de fapt?

  1. Când mâncarea ajunge în stomac, sucul gastric își ajustează acidiatea (PH) și ENZIMELE astfel încât mâncarea să fie digerată cât mai bine (complet).
  2. Consumând împreună două alimente care au nevoie de ajustări DIFERITE ale sucului gastric, primim un suc gastric care NU digeră complet NICI UNUL dintre alimente.
  3. Mâncarea ajunge în intestine digerată  incomplet și intră într-un proces de  PUTREFACȚIE.
  4. Rezultatul: acumulare de substanțe toxice în instestin. Unele organe încep să funcționeze cu dificulate (ficat, pancreas, rinichi etc) și în final poate rezulta o problemă de sănătate cronică.
  5. Toate astea se întâmplă chiar dacă  consumăm alimentele cele mai BIO și naturale  dar le combinăm greșit.

Regulile de combinare a alimentelor.

Alimentele le vom organiza în felul următor:

  1. Alimente bogate PROTEINE: cocos, nuci sau semințe oleaginoase, măsline.
  2. Alimentele bogate în CARBOHIDRAȚI: fasole, năut, linte, etc.
  3. Alimentele bogate în GRĂSIMI așa cum este avocado.
  4. Alimentele bogate în AMIDON MODERAT: sfeclă, morcov, porumb, conopidă, mazăre verde anghinarie.
  1. Alimentele fără AMIDON: broccoli, varză, pătrunjel, spanac, salată, țelină, cale, varză de brouxelles, roșie, castravete, ardei dulce, dovlecel, dar și: vînătă, andiva, sparanghel, țelină, guile, napi, fasole păstăi,  etc.
  1. Iritanți: Usturoi, ceapă, praz, ridiche, etc.
  1. Fructe

O să începem explicațiile de la sfârșit.

Fructele se consumă întotdeauna ca mese separate. Niciodată nu se consumă imediat după mesele de bază. Fructele la rândul lor se iîmpart în patru grupuri principale și anume:

Untitled

Zemoasele se consumă singure, ca mese separate.

Fructe acide le putem combina cu fructele semi-acide.

Fructe semi-acide le putem combina cu fructele dulci.

Fructele acide nu se recomandă să fie combinate cu fructe dulci pentru că fermentează.

Dacă am prezenta schemic desenul ar arăta cam așa:

Fructe acide     ↔      Fructe semi-acide     ↔    Fructe dulci

raw-tacosCelelalte combinații corecte:

Proteinele NU se combină cu alimentele bogate în carbohidrați, avocado și cu alimentele bogate în amidon moderat.

Proteinele  se combină excelent cu alimentele fără amidon.

Alimentele bogate în CARBOHIDRAȚI se combină excelent atât cu alimentele bogate în AMIDON MODERAT cât și cu cele care nu conțin AMIDON precum și cu avocado.

Notă:

Usturoiul, ceapa și frunzele pot intra în diverse combinații.

Tranzitul normal în organism sau cât durează aproximativ digestia alimentelor:

0 – 15 min:     apa

15 – 30 min:  sucuri din legume sau fructe crude

30 – 60 min:  fructe, pepeni

60 min:         germeni din semințe

1 – 1,5 ore:   sucul de grâu verde

APA se consumă doar între mese, niciodată în timpul mesei.  Consumând apă la masă nu faci altceva decât să diluezi sucurile gastrice iar astfel digestia devine foarte proastă. Consumând apă imediat după masă faci cam același lucru. Apa se bea cu minim 20-30 min înainte de masă și poate fi reluată abia după o oră după masă. Cel mai simplu este să consumăm apa până la ora prînzului, de aceia recomand să consumați vreo 2/3 din toată cantitatea de apă de care aveți nevoie (0,03xKGC pentru femei și -0,05x KGC pentru bărbați) până la ora prânzului, iar după ora 18.00 să nu mai consumați apă decât dacă aveți o senzație profundă de arsură internă.

Pentru a face întreg procesul de schimbare a obiceiurilor alimentare cât mai ușor, caută să înțelegi și adoptă doar acele obiceiuri sănătoase, care au o bază științifică, consultă un expert în nutriție, alege un mod sănătos de viață, fiindcă sănătatea este o stare de armonie completă între corp, minte și spirit.

Tabelul de mai jos se poate imprima după necesitate, plasat într-un loc vizibil pentru a fi cât mai accesibil și funcțional.

combinare

Surse:

http://www.vindecator.com/cum-combinam-corect-alimentele-la-o-masa/

http://www.cristianmargarit.ro/2013/02/combinarea-alimentelor/