Lucia Gavrilita – Sănătate'n Verde Viu

Cinci sfaturi importante pentru un program de detoxifiere cu smoothie verde

smoothie_detox

Programele de detoxifiere și slăbire, pot fi o mare bătaie de cap pentru mulți dintre noi. Cauza stă ascunsă în necesitatea de a renunța la multe dintre alimentele… greu de renunțat. Când s-ar părea că nu-i nimic de făcut în această situație, salvarea vine prin smoothie-ul verde – ideal pentru programele de detoxifiere și pierderea în greutate pentru orice vârstă.

Legătura dintre curățarea organismului și smoothie se face prin clorofila, prezentă din abundență în verdețuri (frunze verzi), care contribuie la eliberarea toxinelor stagnate de ani de zile în fiecare celulă din corpul nostru. Nivelul înalt de fibre de bună calitate permit o curățare completă a colonului, asigurând un tranzit intestinal mai bun, deci și o asimilare a nutrienților din alimente mult mai înalt. Toate acestea sunt aspecte destul de importante ale detoxifierii organismului. Pentru un smoothie ideal ar trebui să avem cel puțin câte un element din fiecare grupă de alimente, ca de exemplu: frunze (pătrunjel, spanac, telină, sfeclă, morcovi, ridichi, etc) inclusiv frunze de plante sălbatice (urzica, păpădia, coada calului, pătlagina, tătăneasa, etc), fructe de sezon, fructe cremoase (banana, piersica, pruna neagră, caisa, etc.), superalimente (alge marine, turmeric, goji, etc), lichide (infuzii din plante, ceiauri, sucuri, lapte vegetal sau apă plată).

Cinci sfaturi importante pentru un program de detoxifiere cu smoothie verde.

1. Înlocuiește o masă cu smoothie-ul verde. Acesta poate fi un înlocuitor excelent al micului dejun sau al cinei. Două căni pe zi, dimineața și seara, asigură organismul cu un aport considerabil de fibre, care ajută să fie ținută foamea sub control. Nu există o cantitate optimă de smoothie care trebuie să fie băută în scopul detoxifierii, ci una adecvată pe care simți că poți să o bei. Cei care după amiază rămân fără energie, pot introduce încă o ceașcă.

2. Începe cu un raport de 30 la sută verdețuri și 70 la sută fructe pentru a-ți educa gustul pentru un aliment nou și încearcă ușor – ușor să ajungi la un raport de 70 la sută verdețuri și 30 la sută fructe, pentru o detoxifiere ca la carte. Raportul dintre frunze și fructe poate fi modificat oricând, în dependență de nevoile și preferințele de gust al fiecăruia. Pentru un aport de gust, în smoothie se poate adăuga o linguriță de miere sau fructe deshidtratate (curmale, stafide). Acesta va fi îndrăgit mai ușor de copii chiar de la prima cană.

3. Folosește crucifere (varză albă, varză roșie, varză chinezească, conopidă) pentru aport adăugător de calciu.

4. Folosește frunzele verzi pentru smoothie prin rotație. Nu folosi o plantă cu frunze verzi mai mult de trei zile, pentru a preveni acumularea de oxalați.

5. Pentru un efect garantat al unui program de detoxifiere cu smoothie verde se recomandă o perioadă de cel puțin trei săptămâni, ideal – două luni. Or, nu în zadar se spune că este nevoie de trei săptămâni ca să-ți schimbi un gust și două luni ca să-ți schimbi o obișnuință.

smoothie_detox2

Experimentând zilnic cu diferite rețete de smoothie, ai toate șansele să câștigi cursa pentru o viață sănătoasă. Vei rămâne uimit cât de bine te vei simți după o scurtă perioadă de timp: un metabolism restartat, un plus de energie, un ten mai curat și kilograme în scădere.

Lucia Gavriliță

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.